måndag 29 mars 2010

HATAR SNÖ!!!!

Det är ju helt otroligt vad mycket snö det har kommit i vinter, snöar nu också iofs men det blir mest blask av det. Jag skulle ju tömköra men gjorden går ju inte runt magen på han!! Kan inte fatta att han har en sån gigantisk mage! Så det blev lite uppvärmning hemma och sen ridtur. Testade att rida ner på Ängena, och det gick hyffsat, skoterspår..bara det att på vissa ställen bleb det djupsnö och det var helt omöjligt att se det i förväg så då trampade han igenom. Jag fick hoppa av några gånger och leda, men lyckades hålla pulsen och ångan uppe. Träffade en kvinna med hund och jag fick åter igen höra frågan
-"Är det en nordsvensk?"
- Nä, welsh cob..med extra mage (skyndade jag mig att tillägga då folk oftast inte verkar förstå att jag är VÄL medveten om kaggen)..
- "Jahaaa är det en welsh cob, aaah jag tyckte väl han såg lite väl pigg ut....fast det kan ju nordisar också vara... Å en valack är det också, jag tänkte om hon..han..hon var dräktig.."

Aja vi traskade vidare och Leo ångade på i friskt tempo. Behöver jag tala om hur skönt det var när vi äntligen kom tillbaks upp på grusvägen! Operation BANTNING är inledd...igen.. men denna gång ska inget komma i vägen, nu är det bara att tuta och köra!

Just det, nålarna verkar ha haft en bra effekt för han ömmar ingenting! Inte ett dugg! Han går med täcke idag eftersom det snöar lätt och jag vill inte att han ska bli kall. Han känns mjuk och fin i ryggen, hoppas det håller i sig =)


P.S. Kan bara stryka en punkt på listan och det är Leos motion...och snart en till för det är dags att hämta kottarna... Men städningen ..ptja..

2 kommentarer:

  1. Du är en av dom bästa hästägarna i hela Järvsö! Vet ingen som tar hand om sina djur så noga som du :)

    SvaraRadera