onsdag 24 mars 2010

Inte långt kvar nu....

Japp, den 26 april är det dags! Då åker jag upp till Umeå och påbörjar min utbildning till Hästfysioterapeut. Redan nervös kan jag säga!! Men bara man kommer iväg så brukar det gå bättre.. Jag är ju lite av en "hemma person", visst jag vill åka iväg men det är själva resan jag inte tycker om..jag blir ju så otroligt rastlös så det är plågsamt..usch. Någon gång ska jag och min partner in crime E åka iväg på roadtrip. LA, Las Vegas, NY you know =) Det bara MÅSTE bli av! Det SKA bli av! Just nu skulle jag faktiskt kunna tänka mig att ta en trip till London, och så naturligtvis till någon varmt ställe, det skulle vara underbart! Värme och sol skulle göra under för min kropp som efter denna vinter är helt omöjlig..

Igår var ju Henrik här och trimmade lite mer fart under fötterna på hästarna. Gick bra som vanligt, båda hästarna skötte sig. Svärfar dök upp i stallet han med, Henrik och han går way back och hade en massa tokiga minnen att prata om. Vissa saker hade jag kanske jag inte velat höra men det var kul =) Henrik drog på sin riktiga "Jarse" dialekt och pratade och skrattade högt. Henrik hade en snubbe med sig (ingen aning om vem han var), han nådde höjden av fräckhet när han går och ställer sig utanför Leos box, fiskar upp ett äpple ur fickan och börjar äta! Mitt framför Leo!! Har ni hört va! När Leo såg äpplet minska mer och mer i omfång sjönk hans hopp om att äpplet var till han...en liten bit....skruttet då...kärnhuset...NÅT?? Men icke =( Och det lustiga var att när det var Leos tur att komma ut på gången fick äppel snubben en blick som han sent ska glömma, jag har aldrig sett Leo så sur, men who can blame him?! Sådär gör man bara inte, aldrig någonsin..... ;)

Nu ska jag ila iväg o hämta barnen...sen som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar