torsdag 1 april 2010

Bara regn hos mig....

Ja idag öser regnet ner och jag känner mig inte sugen på att gå ut och rida :( Hoppas det lättar snart..annars får man väl bita ihop och ge sig ut ändå. Jag har gett mig fan på att inget ska få komma ivägen för Leos träning! I slutet av maj ska vi ju till Delsbo på ett litet läger :) Duktiga Malin håller på att styra upp det, och vi måste ju vara i form tills dess ;)

Igår fick vi tider och info för utbildnings starten, och jag svär, så fort jag tänker på det blir jag så nervös så jag skulle kunna kräkas! Det är sant! Kanske inte så konstigt med tanke på att det var länge sen jag var borta från barnen så länge, och hästarna.... Kollade deltagarlistan också och det var bara tjejer, några från Norge, Bollnäs, Sandviken mm.. Undra om jag kommer att vara äldst..jag som är så gammal ;)

Skärtorsdagen idag då, gömde påskägg i barnens rum och när dom hittade dom sa vi att påskharen varit där och lämnat dom... Ångrade mig för sent! Först ljuger man om tomten..och nu om nån jävla konstig hare..som har med sig ägg..? Tilde började ställa en massa frågor, hur han såg ut, vilken väg han gick och varför han inte stannade kvar så dom fick se han...ooops.. Han var blyg var det enda jag kom på!

Nu när jag skummar igenom inlägget kommer jag att tänka på en liten diskussion jag hade med en gammal lärare...och nej, jag vet inte när man ska skriva "dem" och "dom" så jag skriver "dom" även om det kanske inte ska vara så i en mening sådeså!!

Fråga: Varför är det en hare som gömmer ägg? Vore det inte mer troligt att en höna eller nån annan pippi gjorde det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar