onsdag 14 april 2010

Snabbtvätt och funderingar om en stinkig affär

Jahopp, mer än halva dagen har gått, det har bjudits på sol, lite moln och lite blåst..saknar det varma vårvädret som var tidigare..men snaaart är det sommar.

Körde en snabbtvätt av hästarna ute i hagen.. Jag riktade in mig på bestämda kroppsdelar dvs Jittes äckliga svans och Leos svarta bakben. Leo har haft nåt svart klet på bakbenen hela vintern och nu tog jag tillfället i akt och skrubbade bort det. Äntligen är bakbenen vita o fina! Det gick som en dans att få bort det med schampo, men sen när jag skulle skölja av det vänstra bak ville inte Leo vara med längre. Han blev den lilla skrämda haren igen och dansade omkring och så fort jag närmade mig med vattnet stampade han som en galning ner i marken.. Högern var det inga problem med...konstigt.. Till slut kopplade min hjärna på och jag kom på en idé! ;) Jag ställde mig helt enkelt på motsatt sida och stäckte armen under magen och till det vänstra benet och spolade..ja då gick det hur bra som helst =) Man får inte vara dum. Längtar tills man kan köra en helkropps tvätt!!

Tiden gick fort och det var dags att åka o hämta barnen. Svängde in  på Ica innan och där hade Järvsös äldre befolkning samlats för att handla..åtminstone kändes det som så ;) Anywho, jag traskade in i ridkläder och det var nästan omedelbart alla blickar vändes emot mig..igen, kändes det som så.. Hm undrar hur mycket jag luktar tänkte jag.. Svårt det där, man känner ju liksom inte lukten själv, och häst luktar ju inte illa! Eller?! ;) Jag svischade snabbt igenom affären och tog det jag skulle ha, och naturligtvis var det kö vid kassan. Jäklar!! Försökte stå så still som möjligt för att inte sända ut några dofter från mina kläder men lyckades föga.. Efter ett tag börjar några tanter i kön skruva på sig och tissla o tassla.. OK, dom kanske inte pratade om mig men det KÄNDES som det!
Efter jag betalat så vände jag mig om och talade högt och tydligt om att " Låt mig slippa känna era tantparfymer, man behöver inte spruta på sig två flaskor för att gå på Ica, man behöver inte det EVER! Å du där, gamla herre, testa o ta en dusch och kör din kamouflage jacka 2-3 ggr i tvätten så kanske, kanske jag slipper få spykänslor av din gamla unkna svettlukt!!" Sen vände jag på klacken och gick! Närå, det där sista är naturligtvis inte sant ;) Men så är det, man ska stå ut med starka parfymer, svettlukt o whatever men lite häst..nä det går inte för sig. Men inte vet jag, är det fel att springa in en snabbis i hästkläder? Jag har ju inte direkt dom kläderna på mig när jag ska storhandla tex.. OM man bortser från ev allergiker..är det OK?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar