fredag 14 maj 2010

Inga stora maskar!

Precis, fick resultatet för Leo idag och det fanns ingen förekomst av stora blodmasken, skönt! Tilde och jag flyttade hästarna idag så dom får äta lite gräs. Vänja dom lite smått, jag har ju haft tur och aldrig haft nån häst som fått fång, och jag hoppas att det så ska förbli. Hemsk sjukdom det där, och det verkar bli vanligare att hästar får det till o med på vintern. Överviktiga hästar minskar ju inte risken :/ Men , jag måste ju berätta! Elin frågade igår om Leo gått ner i vikt, magen såg inte lika stor ut! Tack! Man blir ju lätt hemmablind och visst,, jag tycker inte heller han ser lika fet ut men vi har lång väg kvar.
Tilde ledde iaf Jitte, och så ville ju Viggo också hjälpa till så klart..men det är svårt för han att hänga med så han fick åka med på Leos rygg =)

Det har regnat heeela dagen och det åskade på fm också. Bra med regn, då grönskar det för full!! =) Sommaren snart här!!!

1 kommentar: