lördag 19 juni 2010

Bröllop och god mat

Har ni följt med och sett bröllopet idag? Jag är inte så insatt och inte så himla intresserad heller men jag har tittat (jag hörde första delen på radion) och jag måste säga att jag blev faktiskt rörd flera gånger. Vet inte om jag är känslig, men Viktoria var så fin, och att se hur Daniel ser på henne...aah det ÄR kärlek! Och sen när kungen höll sitt tal på bröllops middagen, där han i början talade till sin fru och sen hastade över för att överlämna en ros..buuhhuuuu :)

Och såklart, jag som alltid har tankar om hur folk lever.. sitter och funderar om Kungen och Drottningen alltid svävar omkring i flotta klänningar och frack..nä det kan dom ju inte göra.. Klart dom hasar omkring på slottet i myspysbyxor, slänger in en panpizza i micron, kliar sig på pungen och bjuder sin svärson, nu prins, på en whiskey till Bingolotto...eller?! ;)

Ikväll har vi dock inte avnjutit nån bröllopsmiddag men nog så gott! Kristin och Tomas bjöd på middag så nu sitter man här med en svällande mage och regnet piskar utanför.. Imorgon blir det bio! Sex and the city. Jag blandar cosmopolitan i termos och hoppas få kliva ut på röda mattan... I think not! ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram


Vi fick toast med räk och kräftröra till förrätt


Viggo åt toast med..korv ;)


Tomas & Kristin vid grillen


Mumsiga grillspett, röd paprika, korv, champinjon, lök, fläskfilé.


Middagen var så god så jag glömde bort att fota men den bestod alltså av
grillspett,grillad majskolv, rotsaker potatis i ugn, hemmagjord tzatziki. Till efterrätt
blev det en jätte god chokladkaka med blåbär och hallon.


Himlen för en stund sen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar