söndag 28 februari 2010

Lite kräk och lite inspiration!

Härlig rubrik ;) Igår kväll blev Viggo dålig, han bröjade hosta och lät jätte hes. Jag satt med han i sängen och försökte trösta han så gott jag kunde och helt plötsligt börjar han kräkas. PANIK!! Inte magsjuka tänkte jag! Torkar och byter sängkläder och pyamas, springer ut i köket och sveper en halv påse vitpeppar! Jag vägrar att ha magsjuka, det är det värsta som finns! Öppnar balkong dörren lite på glänt så att lukten och "kräk bacillerna" kan vandra ut. Sen somnade han igen men var så tung andad så jag har legat halva natten och lyssnat på hans pipande och väsande :( Stackarns Bibo :( Idag är han lite hes och har hosta men annars pigg! :)

Till inspirationen då, hittade en sida på nätet med en känd dressyr ryttarinna som har mycket bra tips och knep när det gäller ridning. Hon pratar engelska men det är inga problem att förstår vad hon säger. Jag har ju lite mycket problem men min hållning och hjälper när jag rider så alla råd är till hjälp.

Hittade en ramsa på Bukefalos också som inte är helt fel :)


"Händerna ner och huvudet opp
hälarna ner och humöret i topp.
Knäna tätt intill hästen sida
armbågarna intill din egen midja."
 
 
 
PUSS!! 


1 kommentar: