lördag 20 mars 2010

Äntligen!!

Min laptop är äntligen tillbaks till sitt gamla jag! Den har ju varit så fruktansvärt seg, så jag har för det mesta suttit vid stationära datorn. Jag har inget tålamod att sitta och stirra på en skärm i 10 minuter medans sidan laddar..och när man nästan hinner städa hela huset innan den lyckats logga ut från Facebook..ja då är det trögt. Självklart har jag försökt att speeda upp den, ett flertal diskrensningar, flyttat över alla bilder till en extern hårdisk, viruskollar osv osv men inget hjälpte! MEN! igår googlade vi lite och läste att man kunde prova att stänga av Windows Defender. Om man har ett virusprogram redan så är det helt onödigt att ha WD.. Så vi gjorde alltså det och vips! så funkar min söta igen =)

I helgen är det Skästra Marknad, så vi ska väl dit och titta lite. Det är ju som vanligt, samma grejer, men barnen tycker det är kul i alla fall =) Klockan 12 rullar Forbönderna in, det brukar vara kul att se, även om man inte är intresserad av hästar =) Förra året gick det ett ekipage förbi här hemma..så jag funderade lite.. Kanske jag ska smuggla in Leo i tåget.. Det kan man kalla träning ;) Han skulle förmodligen falla
ihop efter nån km.. och hans flåsande och frustande skulle nog avslöja honom ganska snabbt ;)

Solen skiner!! Kram!

Bild: Skästra Marknad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar