måndag 19 april 2010

Sjuklingar!

Inatt vaknade jag vid halv 2 av att Tilde ropade..jahapp, dags för nattekissen tänkte jag o släpade mig in på hennes rum. Tjii fick jag, Tilde var i full gång med att kräkas :( Nu är klockan snart 15 och hon håller på än, och lillebror har naturligtvis åkt på magsjuka också. Vet inte hur många maskiner tvätt jag kört hittills, hur många vitpeppar korn jag svept i mig men händernas fnas vittnar om ett besatt tvålmissbruk. Jag är livrädd för att få magsjuka, att spy är det värsta jag vet!! Så, jag tänker med alla medel försöka slippa den!

Så synd om barnen, men kan ju inte göra så mycket annat än finnas där, trösta, torka, byta och passa upp.
När båda lyckats somna en sväng skyndade jag ut och lunchade hästarna och fyllde på vatten.. Vad tacksamt det är när jag 4 minuter senare tittar ut genom fönstret och ser att Leo precis tippar ur hela tunnan! Va f*n!! Varför?! Var utan då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar