söndag 16 maj 2010

Veckans vikt.

Efter allt regn idag klarnade det upp på eftermiddan och då tog jag ut Leo fick han springa i lina. Tränade lite fram-bakdels vändningar och skänkelvikningar från marken. Han var pigg och glad och orkade hålla igång galoppen bra! Ska man våga sig på att mäta vikten...hm nja.. Jag tog iaf  in dom och dom fick stå inne ett tag eftersom dom gått ute inatt.

Gick ut igen vid 21 och snyggade till Jitte lite, drottningen av att rulla sig i lera :( Sen sadlade jag Leo..och upptäkte att jag kanske kunde byta sadelgjord... sagt gjort..det gick ju!!! Jiiihuuuu! Tog en tur och hade Jitte på släp för första gången, gick väl sådär hahaha. Hon fick ju springa ikapp hela tiden (inget dåligt med det iofs) men helt plötsligt försvann hon bakom och dök upp på andra sidan. Då fick man stanna och fumla med linan och tyglar ;) Jag fick iaf träna min enhandsfattning ;) Tur att han är känslig för vikthjälperna.

När vi kom tillbaks plockade jag fram viktbandet och det visade 596 kg. Fortfarande för mycket men tänk då på att han har enl bandet vägt över 600 kg. Sen vet jag inte hur mycket man kan lita på bandet...han har ju en förmåga att utöka omfånget så fort man drar något runt kaggen ;) Men vi är på väg iaf!!! :)

Nu är det ju träning som gäller ch det ska hållas ingång hela sommaren! Dallret ska bort och muskler byggas! Kom ihåg att muskler byggs i vila så man behöver inte köra stenhård varje dag. Vill man inte att hästen ska stå kan man skritta den för hand eller en lugn tur ner till standen tex.. Åh längtar efter riktig sommar nu!!!!

Natti natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar